آخرین اخبار
کد مطلب: 80307
عذر بدتر از گناه وزارت ارشاد در پاسخ کيهان/ پيشنهاد يک مسئول براي ازدواج کارمندان
تاریخ انتشار : 1393/05/26
نمایش : 1560
عذر بدتر از گناه وزارت ارشاد در پاسخ کيهان،ايران در 10 سال گذشته دستاوردهاي بزرگ منطقه‌اي داشته است،بورسيه‌ معدل پايين‌ها به دستور وزير سابق!،مقصد جديد گردشگري ايراني ها و ...از جمله خبر ويژه هاي برخي روزنامه هاي روز يکشنبه هستند که ميتوانيد اينجا بخوانيد.
به گزارش سلام لردگان روزنامه کيهان
درباره ي وزير علوم مطالبي نوشت که دردسر ساز شد


 اتفاق‌نظر اکثريت مجلس بر استيضاح وزير علوم

 افراطيون به دنبال جدي شدن استيضاح وزير علوم، روش‌هاي گوناگون را براي عملي نشدن اين استيضاح در پيش گرفته‌اند.رسانه‌هاي افراطيون به انضمام برخي چهره‌هاي سياسي اين طيف درصدند استيضاح فرجي‌دانا را که در يک سال گذشته به عنوان گماشته بي‌اختيار تندروهاي مدعي اصلاحات عمل کرده، اقدامي سياسي وصرفا مربوط به فراکسيون اصولگرايان يا برخي نمايندگان نزديک به جبهه پايداري جلوه دهند حال آن که تخلفات فرجي‌دانا در زمينه انتصاب برخي چهره‌هاي سياست‌باز حامي فتنه و به حاشيه راندن رشد علمي دانشگاه مي‌باشد. دقيقا به همين اعتبار شمار زيادي از اعضاي فراکسيون رهروان مجلس نيز مانند فراکسيون اصولگرايان از استيضاح وزير علوم حمايت کرده‌اند.

روش ديگر افراطيون براي ممانعت از استيضاح، تهديد يا تطميع برخي نمايندگان است. اين طيف پيش از اين کوشيدند تحت عنوان فراکسيون صداي ملت يا اعتدال، در فراکسيون رهروان انشعاب ايجاد کرده فراکسيون وکيل‌الدوله‌ها را تشکيل دهند که موفق نشدند و اين کار براي چندمين بار به تأخير افتاد. طيف ياد شده در عين حال تأخير يک ماهه استيضاح را فرصتي براي تهديديا تطميع بيشتر ارزيابي کردند. آنها همچنين به شايعات درباره انصراف برخي نمايندگان دامن مي‌زنند.روش‌ بعدي فتنه‌گران، ادعاي بورسيه شدن غيرقانوني 3هزار نفر در زمان دولت گذشته است. اين ادعا البته خلاف واقع است اما حتي اگر صحت نيز داشت، نمي‌توانست تخلفات عديده و زنجيره‌اي وزير فعلي علوم را به محاق ببرد؛ ضمن اينکه برخي اعضاي محوري جبهه اصلاحات در گذشته از انواع بورسيه‌هاي غيرقانوني بهره‌ برده‌اند و اکنون اتهام متوجه خود را با پيشدستي به ديگران نسبت مي‌دهند.

در همين حال سخنگوي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت پيش‌بيني کرد به احتمال زياد مجلس به استيضاح وزير علوم راي خواهد داد.
صفر نعيمي‌زر در گفت‌وگو با خبر آنلاين درخصوص نظر فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت درباره استيضاح وزير علوم، گفت: فراکسيون در زمان طرح بحث موضوع استيضاح معتقد بود که به وزير مهلت يک ماهه داده شود، تا ايشان نظرات استيضاح‌کنندگان را جلب کند، اما ايشان از اين فرصت استفاده نکرد و ايشان دهن‌کجي کرد و نظرات نمايندگان را نديده گرفت.وي با بيان اينکه فرجي‌دانا بايد نسبت به محورهاي استيضاح پاسخگو باشد، افزود: به احتمال بالاي 90 درصد وزير علوم از مجلس راي نمي‌گيرد. نعيمي در پاسخ به اينکه در اين صورت ممکن است نمايندگان حامي دولت از اين فراکسيون جدا شوند، خاطر نشان کرد: مشکلي ندارد. کساني که دم از انتزاع فراکسيون مي‌زنند مي‌توانند از فراکسيون جدا بشوند. اعضاي ما 178 نفر هستند که پيش از اين هم يکپارچه‌ راي دادند و کساني که به صورت فوق‌العاده در برخي از نشست‌هاي فراکسيون شرکت مي‌کنند، جزو ليست ما نيستند.

يک عضو ديگر فراکسيون رهروان ولايت مجلس با اشاره به استيضاح وزير علوم گفت: امضاکنندگان استيضاح وزير علوم از دو فراکسيون اصولگرايان و رهروان ولايت هستند و مجلس روي موضوعات کلان کشور فراکسيوني و جناحي عمل نمي‌کند بلکه يکدست و يکپارچه است.
موسي غضنفر‌آبادي در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم، اظهار داشت: استنباط ما اين است که دولت به دليل رودربايستي نمي‌تواند وزير علوم را عزل کند و استيضاح وي، کمکي به دولت است لذا مجلس در اين زمينه به دولت کمک مي‌کند.وي گفت: متاسفانه برخي افراد و رسانه‌ها روش زشتي در برابر اين موضوع در پيش گرفتند و به مجلس مي‌گويند که شما چيزي از تخلفات ما نگوييد تا ما هم تخلفات ديگران را نگوييم. اين چه منطق غلطي است که در پيش گرفتند که تا مي‌گوييم در وزارت علوم تخلف شده آنها هم مي‌گويند، فلاني هم تخلف کرده است. تخلف از سوي هر کسي که صورت گرفته، بايد گفته شود و آن فرد هم بايد طبق قانون پاسخگو باشد.

وي گفت: يکي از دلايل بنده هم براي امضاي طرح استيضاح وزير علوم استفاده از فتنه‌گران در وزارت علوم است. «مقام معظم رهبري بارها و بارها پيرامون فتنه 88 صحبت کردند اما مي‌بينيم که افراد فتنه‌گر در وزارت علوم و دانشگاه‌ها گنجانده شده‌اند و جاي سوال است که آيا اينها نمي‌فهمند فتنه چيست و يا مي‌دانند و مي‌فهمند اما عمدا به اين افراد در وزارت علوم مسئوليت داده‌اند. فرصت‌هاي زيادي هم به وي داده شد اما فرجي‌دانا از اين فرصت‌ها استفاده نکرد.قاسم جعفري يکي ديگر از نمايندگان اسيتضاح‌کننده نيز در مصاحبه با مهر گفت: تعداد زيادي از اعضاي فراکسيون رهروان نيز با اقدامات فرجي‌دانا در وزارت علوم مخالف بوده و پيگير جلسات استيضاح‌کنندگان با وزير علوم بودند.نماينده مردم بجنورد با بيان اينکه بسياري از امضاکنندگان طرح استيضاح از اعضاي فراکسيون رهروان هستند گفت: محمدرضا باهنر، علي لاريجاني و محمدحسن ابوترابي‌فرد به عنوان رئيس و نايب رئيسان مجلس شوراي اسلامي نيز دغدغه‌ها و انتقادات جدي نسبت به وزير علوم دارند و جلسات و تعهدات وزير علوم به استيضاح‌کنندگان را پيگيري مي‌کردند.

وي ادامه داد: عده‌اي تلاش دارند فضاي استيضاح‌ وزير علوم را گروهي و جناحي نشان دهند، به عبارت ديگر وانمود کنند که تنها اعضاي فراکسيون اصولگرايان به دنبال اين استيضاح هستند در حالي که امضاکنندگان اين استيضاح از دو فراکسيون بوده و اين امر نشان مي‌دهد استيضاح وزير علوم فراگروهي و فراجناحي است.در همين حال يوسفيان‌ملا نماينده آمل در مصاحبه با سايت اصلاح‌طلب اميد گفت: همان يک ماه وقتي که داده شد، براي حل موضوع استيضاح کافي بود که خيلي از اين وقت استفاده خوبي نشد اما اميدواريم طي چند روز آينده باقيمانده تا استيضاح، مسئله حل شود.»وي افزود: «اعتقاد دارم مصاحبه‌هاي تند در اين موضوع به ضرر وزير علوم است. بسياري اين طرف و آن طرف مصاحبه مي‌کنند و حرف‌هايي مي‌زنند که جو را برهم مي‌زند و روي تصميم نمايندگان اثر مي‌گذارد. به تبع آن نمايندگان موافق اگر هم مي‌خواهند استيضاح پايان يابد، اين مصاحبه‌ها نمي‌گذارد چنين اتفاقي بيفتد و اين حرف‌ها کار را بدتر مي‌کند. همين الان آقاي پورنجاتي مصاحبه کرده‌اند و حرف‌هاي بسيار تندي به استيضاح‌کنندگان زده‌اند. ايشان نبايد چنين کاري مي‌کردند. استيضاح حق نمايندگان است. وقتي شما چنين مصاحبه‌هايي مي‌کنيد، بدين معناست که حق نمايندگان را به رسميت نمي‌شناسيد.

در همين حال يک خبر موثق حاکي  از آن است که افراطيون در جلسات محفلي اعلام کرده‌اند بايد با به هم زدن استيضاح قدم بعدي را برداشت و اعلام کرد که اکثريت مجلس (فراکسيون رهروان) از هم پاشيده و فراکسيون حاميان دولت اکثريت مجلس را گرفته است!!

ايران در 10 سال گذشته دستاوردهاي بزرگ منطقه‌اي داشته است

«اظهارات رهبر ايران درباره مذاکرات با آمريکا يادآوري اين نکته به واشنگتن است که ايران همواره مي‌تواند راهکارهايي براي به شکست کشاندن طرح‌هاي آمريکا پيدا کند.»اين تحليل را وب‌سايت روز آن‌لاين وابسته به اپوزيسيون خارج‌نشين عنوان کرد و نوشت: تهديد آيت‌الله خامنه‌اي در اين بخش از سخنان او خطاب به سفرا پيداست؛ «يک ديپلماسي هوشمندانه و فعال مي‌تواند دستاوردهاي بسيار مهم سياسي، اقتصادي، انساني و اجتماعي به همراه بياورد که با هيچ حرکتي از جمله جنگ‌هاي پرهزينه و پرخطر نيز حاصل نمي‌شود. قدرت‌هايي تلاش کردند با زور و اسلحه منافع خود را ]در منطقه[ تامين کنند که ناکام ماندند؛ اما کساني با ظرافت، هوشمندي و تحرک توانستند منافع خود را به خوبي تامين کنند.»

نويسنده با بيان اينکه ايران در يک بازه زماني 10 ساله دستاوردهاي بزرگي در منطقه داشته، خاطرنشان کرد: ايران موفق شد پس از حمله آمريکا به عراق و سقوط صدام، اين کشور را به يکي از حوزه‌هاي نفوذ خود در منطقه تبديل کند. حضور سپاه قدس در عراق و حمايت ايران از گروه‌هاي مختلف عملاً باعث شد تا تهران چنان قدرتي در عراق کسب کند که مانع از تشکيل دولت توسط اياد علاوي شده و فردي مانند نوري‌المالکي را سال‌ها در پست نخست‌وزيري نگاه دارد. علاوه بر اين، ايران توانست با ايجاد نوعي نزديکي ميان شيعيان و کردها، نبض سياست را در عراق در دست بگيرد.

روز‌آنلاين مي‌نويسد: ايران از طريق حزب‌الله توانست توازني را به سود خود در لبنان ايجاد کند که عملاً تشکيل هر دولتي در لبنان را منوط به تاييد خود کند. حوادث و درگيري هاي سال 2008 در لبنان نمونه بارز اين قدرت‌گيري جديد بود. پس از آن نيز هماره حزب‌الله لبنان عامل تاثيرگذاري نهايي در تشکيل يا عدم تشکيل دولت‌ها در لبنان بود.در ادامه اين يادداشت آمده است: تجربه جنگ سال 2006 بين اسرائيل و حزب‌الله براي ايران اين دستاورد را داشت که فهميد مجهز کردن گروه‌هاي فلسطيني به موشک‌هاي موثرتر مي‌تواند قدرت چانه‌زني بيشتري بدهد. روند مسلح کردن فلسطيني‌ها پس از آن جنگ، شدت بيشتري به خود گرفت تا امروز که گروهي مثل حماس مي‌تواند بيش از يک ماه در برابر حمله نظامي و همه‌جانبه اسرائيل مقاومت کرده و به شليک موشک‌هايش به سمت شهرهاي اسرائيلي ادامه دهد.

روزآنلاين همچنين نوشت: ايران در يک پروسه سه ساله توانست به غرب و متحدان منطقه‌اي آن بفهماند که سقوط دولت بشار اسد در سوريه بدون جلب رضايت ايران، امري غيرممکن است. ظرف سه سال درگيري در سوريه و با وجود حمايت‌هاي مختلفي که از گروه‌هاي اپوزيسيون سوريه به عمل آمد، اين تنها ايران بود که با کمک‌هاي نظامي و مالي خود به دولت اسد و همچنين با نشان دادن چراغ سبز به حزب‌الله براي ورود به خاک سوريه، توانست ورق را برگردانده و دولت بشار اسد را که در حال سقوط بود، نه تنها بر جاي خود ابقا، بلکه قدرت بيشتري نيز در مواجهه با مخالفانش به آن اعطا کند. مسئولين ايراني در ماه‌هاي ابتدايي شروع درگيري‌ها در سوريه اعلام کردند که رياست جمهوري بشار اسد تا انتخابات سال 2014 ادامه خواهد يافت و حتي يک روز قبل از انتخابات نيز اسد کنار نخواهد رفت و اين همان اتفاقي بود که رخ داد.

عذر بدتر از گناه وزارت ارشاد در پاسخ کيهان

پس از انتشار خبر «وزارت ارشاد باز هم دست گل به آب داد» در ستون اخبار ويژه روزنامه کيهان مورخ 21 مرداد 1393 که در آن به انتصاب ساعد مشکي که سابقه حضور و همکاري با جشنواره‌هاي معاند جمهوري اسلامي ايران را دارد به عنوان دبير دوسالانه پوستر ايران اعتراض شده بود؛ وزارت ارشاد نامه‌اي را به شرح زير براي روزنامه کيهان ارسال کرده است:

ساعد مشکي، دبير يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر برخلاف آنچه در مطلب آن روزنامه عنوان شده، در نخستين دوره جشنواره «پوستر براي فردا» در سال 2009 (1388) حضور نداشته است. دعوت از او براي داوري به اوايل سال 1388 برمي‌گردد. قرار بوده که موضوعات پوستر براي فردا بر مواد اعلاميه حقوق بشر جهاني و مسائل و مشکلات انسان معاصر تأکيد داشته باشد.پس از برگزاري انتخابات سال 88 و مسائل پيش آمده، ساعد مشکي در داوري شرکت نمي‌کند و از آن کناره‌گيري مي‌کند. بديهي است که به دليل عدم حضور ساعد مشکي در داوري اين رويداد، ارتباطي نيز با «مرجان ساتراپي» نداشته است. تصاويري هم که از پوسترهايي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي منتشر شده هيچ ارتباطي با دبير يا اعضاي شوراي دو‌سالانه پوستر ندارد.

جشنواره «پوستر براي فردا» درباره موضوعات جهاني و معاصر که مورد توجه سازمان ملل و سازمان يونسکو نيز هست، برگزار مي‌شود و مجيد عباسي، در دوره‌اي که جشنواره با موضوع آموزش براي همه برگزار شده حضور داشته و پريسا تشکري نيز با رعايت اصول داوري اين جشنواره را برعهده داشته است.يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر با رويکرد حرفه‌اي و با توجه به قوانين و مقررات و ارزش‌هاي فرهنگي کشور با حضور طراحان ايران و جهان در راستاي تعامل و ارتباط بين‌المللي هنري برگزار خواهد شد و در زمان برگزاري دوسالانه و پس از آن، اين رويداد مي‌تواند توسط کارشناسان نقد و تحليل شود.

پاسخ کيهان: ظاهرا برخي مسئولان وزارت ارشاد قصد دارند تعمدا چشم بر حقايق ببندند. در متن‌ نامه ارسالي آمده است: پس از برگزاري انتخابات سال 88 و مسائل پيش آمده(!!) ساعد مشکي در داوري شرکت نمي‌کند. علي‌رغم اين ادعا پس از گذشت 5 سال هيچ خبري مبني بر انصراف آقاي مشکي به عنوان داور جشنواره «پوستر براي فردا» در خبرگزاري‌هاي داخلي و خارجي و حتي در وبسايت شخصي ايشان منتشر نشده است و ما براي اولين‌بار خبر عدم حضور آقاي مشکي در اين جشنواره را در نامه ارسالي وزارت ارشاد مي‌بينيم! در اين زمينه انتظار مي‌رفت روابط عمومي وزارت ارشاد با دقت بيشتري پاسخ مي‌داد. اين در حالي است که نه تنها خبر حضور آقاي مشکي به عنوان داور جشنواره معاند «پوستر براي فردا» به وفور در خبرگزاري‌ها يافت مي‌شود بلکه ايشان در سال 2011 و پس از اينکه ماهيت جشنواره پوستر براي فردا با برگزاري پروژه‌هايي نظير «آزادي بيان» و «مرگ ]اعدام[ عدالت نيست» آشکار مي‌شود با ارسال اثر خود در اين جشنواره شرکت مي‌کند؛ جشنواره‌اي که صراحتا حکم قرآني قصاص را ناعادلانه خوانده و به بهانه‌هاي مختلف نظير آزادي بيان، حقوق بشر، برابري زن و مرد و... جمهوري اسلامي ايران را محکوم مي‌کند. اين موارد در کنار حضور مستمر داوران اسرائيلي در جشنواره پوستر براي فردا جاي هيچ توجيهي را باقي نمي‌گذارد.

علاوه بر اين دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد در نامه ارسالي خود خبر داوري دو تن ديگر از اعضاي شوراي سياستگذاري دوسالانه پوستر ايران در جشنواره پوستر براي فردا را کاملا مسکوت گذاشته و هيچ اشاره‌اي به آن نکرده است. پريسا تشکري در سال 2010 در کنار يوسي لمل از اسرائيل داوري اين جشنواره را با موضوع ضداسلامي «مرگ ]اعدام[ عدالت نيست» در محکوميت حکم قصاص و مجيد عباسي نيز در سال 2012 داوري اين جشنواره را با موضوع «برابري جنسي» برعهده گرفته‌اند. اکنون مسئولين وزارت ارشاد بايد پاسخ دهند که با کدام منطق و دليل حکم انتصاب اين افراد را امضا کرده‌اند و آيا چنين اقدامي با ادعاي آقاي وزير که فرمودند: «قطعا از بي‌تفاوت‌ها و مخالفان انقلاب حمايت نمي‌کنيم» قرابتي دارد؟ بهتر نيست برخي مسئولان وزارت ارشاد به جاي ارسال چنين جوابيه‌هايي که عذر بدتر از گناه است اقدامي عملي هر چند کوچک را در راستاي تثبيت و ترويج فرهنگ انقلاب اسلامي انجام دهند؟

*خراسان
 
پيشنهاد يک مسئول براي ازدواج کارمندان

بر اساس نامه يک مقام مسئول اجرايي به تعدادي از مديران ارشد دولتي، وي پيشنهاد کرده است موضوع برگزاري جشنواره ازدواج هاي گروهي زوجين جامعه کارگري و کارمندي وابسته به دولت نيز در دستور کار وزارتخانه ها قرار گرفته و از آن حمايت شود.

 

اولتيماتوم دولت به مديران اجرايي درباره بودجه 93

بر اساس نامه مشترک علي طيب نيا وزير اقتصاد و محمدباقر نوبخت به همه مسئولان مهم اجرايي، از آنها خواسته شده است با توجه به مفاد ضوابط اجرايي قانون بودجه سال 93 کشور، ظرف 3 ماه، عملکرد دستگاه تحت مديريت خود را در زمينه مديريت منابع عمومي در اختيار که در بودجه امسال ذکر شده است تهيه و به خزانه داري کل کشور ارسال کنند.

*ايران

بورسيه‌ معدل پايين‌ها به دستور وزير سابق!

معاون سابق بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم با تأييد اينکه در دولت قبل افرادي با معدل پايين بورسيه دريافت کرده‌اند، گفت: تمام اين افراد با حکم وزيران دولت نهم و دهم بورسيه شدند. حسن مسلمي‌ناييني به ايسنا گفت: وزيري که آيين‌نامه را امضا مي‌کند، ممکن است با توجه به شرايط خاصي که خود صلاح مي‌داند دستور دهد و برخي افراد هم که معدل پايين دارند، بورسيه دريافت کنند. در همين راستا انصاف نيوز اسامي 749 نفر از بورسيه‌هاي سال 91 را منتشر کرد که در آن نام اقوام مقامات دولت قبل ديده مي‌شود. بنا بر اين گزارش، برخي در فهرست هستند که حتي شرايط اوليه دريافت بورس مانند شرط سني و شرط معدل را نداشته‌اند. بنا براين گزارش اسنادي نيز وجود دارد که نشان مي‌دهد در روزهاي پاياني دولت قبل، توصيه نامه‌هايي براي بورسيه شدن ارسال شده است. در اين توصيه نامه، انتساب افراد به برخي تشکل‌هاي دانشجويي، مبناي درخواست قرار گرفته است.

توصيه نماينده و شهردار يکي از مناطق تهران براي بورسيه

ايلنا گزارش داد يک نماينده اصولگراي مجلس و شهردار يکي از مناطق تهران 27 نفر را براي استفاده از مزاياي بورسيه به وزارت علوم معرفي کرده‌اند. بنا بر اين گزارش، « يکي از نمايندگاني که خود را منتسب به جريان اصولگرا مي‌داند، در نامه‌اي خطاب به يکي از معاونان وقت وزارت علوم 20 نفر را براي استفاده از بورسيه تحصيلي در مقطع دکترا معرفي کرده. همچنين شهردار يکي از مناطق تهران نيز در نامه‌اي به تاريخ 23/11/91 خطاب به يکي از معاونان وزير علوم وقت 7 نفر را براي اخذ بورسيه معرفي کرده است.»

10 پرونده عليه مرتضوي

يک وکيل دادگستري خبر داد 10 پرونده عليه سعيد مرتضوي در شعبه 15 بازپرسي دادسراي کارکنان دولت تشکيل شده است. به گزارش مهر، پيمان حاج محمود عطار در خصوص آخرين وضعيت پرونده مرتضوي گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته و تحقيقات مقدماتي بازپرس 10 شهريور براي رسيدگي به پرونده سعيد مرتضوي تعيين وقت شد و براي وي احضاريه ارسال شده است. وي افزود: امکان دارد اين احضاريه براي رسيدگي به تمام اتهامات باشد. البته بازپرس مي‌تواند به صورت تفکيکي نيز به اين اتهامات رسيدگي کند. عطار درباره پرونده معروف به پاليزدار نيز گفت: جلسه رسيدگي به اتهام بازپرس اين پرونده در شعبه 78 دادگاه کيفري برگزار شد و با گذشت 20 روز از ثبت صدور رأي در سامانه قوه قضائيه، هنوز رأي دادگاه به ما ابلاغ نشده است.

شکايت عليه وزير سابق بهداشت به خاطر شيرآلوده

بعد از بنزين آلوده که باعث شد شماري از وکلا عليه وزير نفت دولت قبل شکايت کنند، اين بار نوبت شير آلوده شد تا مبناي شکايت تعدادي از وکلا از وزير بهداشت سابق باشد. به گزارش ايران، روز گذشته تعدادي از وکلا به دليل انجام ندادن وظايف قانوني سازمان غذا و دارو و مؤسسه استاندارد در توليد شيرهاي آلوده که به ضرر شهروندان شده است، شکايتي را عليه مسئولان سابق وزارت بهداشت و مؤسسه استاندارد در دادسرا ثبت کردند.

ادعاي نيويورکر درباره بازداشت خبرنگار واشنگتن پست

نشريه نيويورکر مدعي شد بازداشت «جيسون رضائيان» خبرنگار واشنگتن پست در ارتباط با انتشار ويدئوي آهنگ «هپي» بوده است. اين نشريه مدعي شد جيسون گزارشي از بازداشت و آزادي شرکت‌کنندگان جوان ايراني در ويدئوي «هپي» براي واشنگتن پست نوشته بود. نيويورکر مدعي شد احتمالاً اعتراف تلويزيوني وي و همسرش در راه باشد. جيسون رضائيان خبرنگار ايراني امريکايي واشنگتن پست چندي پيش به همراه همسرش و دو عکاس خبرنگار اين نشريه در تهران بازداشت شدند که يکي از آنها پس از چند روز آزاد شد.

بي‌اطلاعي جهرمي از اتهاماتش

مديرعامل سابق بانک صادرات که در پرونده فساد سه هزار ميلياردي متهم است، مي‌گويد که از اتهامش در اين پرونده اطلاعي ندارد. به گزارش ايسنا، محمد جهرمي درباره وضعيت پرونده فساد 3 هزار ميلياردي گفت: در اين باره از قوه قضائيه سؤال کنيد. وي ادامه داد: «سه سال و خرده‌اي است که اين پرونده طول کشيده است؛ ان‌شاءالله که زودتر تمام شود.»

*جمهوري اسلامي

* اجراي كنسرت توسط يك خواننده زن در فرهنگسراي نياوران، بار ديگر درها را به روي برگزاري مجالس آوازخواني در جمع زنان مرفهين بي‌درد باز كرد. به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهديه محمد خاني شامگاه 22 مرداد ماه با همراهي گروه "شهنوا" كنسرت داد. فرهنگسراي نياوران زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت مي‌كند.

* 20 درصد جوانان جهان هر سال گرفتار نوعي بيماري رواني مي‌شوند. اين مطلب را دبيركل سازمان ملل در پيامي به مناسبت روز جهاني جوانان اعلام كرده است. وي همچنين گفت امسال سازمان ملل قصد دارد به مناسبت گرامي داشت روز جهاني جوانان موانعي را كه موجب نگهداشتن جوانان در ورطه سكوت و انزوا مي‌شود، برطرف نمايد. بان كي مون، اين را هم گفت كه سرمايه‌گذاري براي خدمات سلامت روان يكي از دلايل اين عارضه براي جوانان است، ولي نگفت سازمان ملل چگونه مي‌خواهد موانع موجود بر سر راه اين عارضه را بردارد به ويژه آنكه اين سازمان در انجام وظايف ذاتي خود براي جلوگيري از كشتار كودكان و جوانان توسط رژيم‌هاي مستبد و جنايتكار كوتاهي مي‌كند.

* لقمان حكيم سيف الدين، وزير جديد دين اندونزي در ديدار با "كيايي حاجي علي كرار شينهاجي" از علماي با نفوذ اهل سنت شهر پامكاسان درخصوص ارايه راه‌حل براي مسائل شيعيان سامپانگ به بحث و گفتگو پرداخت. به گزارش روزنامه كمپاس اندونزي، وي در اين ديدار به تشريح برخي از پيشرفت‌ها در قضاياي شيعيان آواره سامپانگ كه درحال حاضر در پناهگاهي در شهر "سيدوارجو" در جاوه شرقي به سر مي‌برند پرداخت و افزود دولت برنامه‌اي img" src="../afiles/newsth/8_mlmjq4ar.jrw.jpg" style="border-width:1px;border-style:solid;" />


تصوير کوچک

     
سوتيترها :
گزينه اي براي نمايش وجود ندارد
سوتيتر
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس